ديجيتال ماركتينگ چيست؟
وقتي به آن دست مي يابيد، بازاريابي ديجيتال به سادگي بازاريابي است .
كسبوكارهاي امروزي چگونه پيام خود را در مقابل بهترين مشتريان بالقوه و مشتريان خود دريافت ميكنند.
قانون شماره 1 در بازاريابي اين است كه پيشنهاد مناسب را در زمان مناسب و در مكان مناسب ارائه دهيد. امروزه، مشتريان شما آنلاين هستند: در رسانه هاي اجتماعي معاشرت مي كنند، در سايت هاي خبري و وبلاگ ها به روز مي مانند و در صورت نياز به جستجوي آنلاين مي پردازند.
بازاريابي ديجيتال شما را در همان كانالها قرار ميدهد، بنابراين بهترين مشتريان بالقوه ميتوانند شما را ببينند، درباره شما بيشتر بدانند و حتي براي كسب اطلاعات بيشتر درباره شما و محصولات يا خدماتتان سؤال بپرسند.
اگر در بازاريابي ديجيتال تازه كار هستيد، ممكن است فكر كردن به تسلط بر تمام تاكتيك هاي بازاريابي آنلاين كه در بازاريابي ديجيتال استفاده مي شود بسيار سخت باشد.
ما دريافتيم كه ...
و بله، تاكتيك هاي مختلفي وجود دارد كه بايد ياد بگيريد. اما همه آنها با هم كار مي كنند تا پايه اي براي كسب و كار شما ايجاد كنند: جذب مشتريان بالقوه، تقويت روابط و ارائه پيشنهادهايي كه مخاطبان شما از آنها استقبال مي كنند و به آنها پاسخ مي دهند.
بياييد نگاهي دقيق تر به چگونگي اين اتفاق بياندازيم.
بازاريابي ديجيتال چگونه كار مي كند؟
از بسياري جهات، بازاريابي ديجيتال با بازاريابي سنتي تفاوتي ندارد. در هر دو، سازمان هاي هوشمند به دنبال ايجاد روابط سودمند متقابل با مشتريان بالقوه، سرنخ ها و مشتريان هستند.
اما بازاريابي ديجيتال جايگزين اكثر تاكتيك هاي بازاريابي سنتي شده است، زيرا براي دسترسي به مصرف كنندگان امروزي طراحي شده است.
به عنوان مثال...
به آخرين خريد مهمي كه انجام داديد فكر كنيد. شايد خانه اي خريده ايد، شخصي را براي تعمير سقف خود استخدام كرده ايد، يا تامين كننده كاغذ را در دفتر خود عوض كرده ايد.
صرف نظر از اينكه چه چيزي بوده است، احتمالاً با جستجو در اينترنت شروع كرده ايد تا درباره راه حل هاي موجود، چه كسي آنها را ارائه كرده و بهترين گزينه ها را بدانيد. تصميم نهايي شما براي خريد بر اساس نظراتي بود كه خوانديد، دوستان و خانواده اي كه با آنها مشورت كرديد، و راه حل ها، ويژگي ها و قيمتي كه در مورد آنها تحقيق كرديد.
اكثر تصميمات خريد به صورت آنلاين شروع مي شوند.
در اين صورت، حضور آنلاين كاملاً ضروري است - صرف نظر از اينكه چه چيزي مي فروشيد.
نكته كليدي اين است كه يك استراتژي بازاريابي ديجيتال ايجاد كنيد كه شما را در همه جاهايي قرار دهد كه فالوورهايتان قبلاً در آن حضور دارند، سپس از كانالهاي ديجيتال مختلف براي ارتباط با آنها به روشهاي مختلف استفاده كنيد...
... محتوا براي به روز نگه داشتن آنها با اخبار صنعت، مشكلاتي كه با آن روبرو هستند و نحوه حل آن مشكلات...
... رسانه هاي اجتماعي براي به اشتراك گذاري آن محتوا و سپس تعامل با آنها به عنوان دوستان و فالوور...
... بهينه سازي موتور جستجو (SEO) براي بهينه سازي محتواي شما، بنابراين زماني كه شخصي در حال جستجوي اطلاعاتي است كه شما درباره آن نوشته ايد، نمايش داده مي شود...
... تبليغات براي هدايت ترافيك پولي به وب سايت شما، جايي كه مردم مي توانند پيشنهادات شما را ببينند...
... و ايميل ماركتينگ را با مخاطبان خود پيگيري كنيد تا مطمئن شويد كه همچنان راه حل هاي مورد نظر خود را دريافت مي كنند.
وقتي همه اين قطعات را كنار هم قرار دهيد، در نهايت به يك ماشين بازاريابي ديجيتال كارآمد و آسان براي كار دست خواهيد يافت. و اگرچه ساختن آن ماشين از ابتدا ترسناك به نظر مي رسد، اما به سادگي يادگيري و ادغام يك تاكتيك بازاريابي ديجيتال در يك زمان است.
به همين دليل است كه ما اين راهنما را گردآوري كردهايم: براي كمك به شما در ايجاد يا اصلاح طرح بازاريابي ديجيتال خود بدون شروع اشتباه و گامهاي نادرست ناشي از انجام آن به تنهايي.
مزاياي ديجيتال ماركتينگ چيست؟
داشتن يك حضور ديجيتال قوي به شما كمك ميكند:
- ايجاد آگاهي و تعامل هم قبل و هم بعد از فروش آسان تر مي شود
- اين به شما كمك مي كند خريداران جديد را به طرفداران خشمگين تبديل كنيد كه بيشتر (و اغلب) خريد مي كنند.
- اين شروع به اشتراك گذاري دهان به دهان و اجتماعي - و تمام مزايايي كه به همراه دارد، خواهد بود
- با ارائه پيشنهادهاي مناسب در زمان مناسب ، سفر خريدار را كوتاه مي كند
استراتژي هايي را بياموزيد كه به نتايج واقعي مي رسند
آگاه باشيد، صحنه بازاريابي ديجيتال هميشه در حال تغيير است. مربيان، پادكست ها و وبلاگ نويسان يك ابزار يا تاكتيك را يك هفته داغ و هفته بعد مرده اعلام مي كنند.
حقيقت اين است كه ديجيتال ماركتينگ كمتر درباره «ديجيتال» و بيشتر درباره «بازاريابي» است، عمدتاً به اين دليل كه بازاريابي ديجيتال به سن بلوغ رسيده است. مباني آن قبلاً ايجاد شده است.
در DigitalMarketer ، هدف ما رفع سردرگمي در مورد تاكتيكهاي مؤثر و نحوه استفاده از آنها براي رشد كسبوكارتان است. ما قاطعانه در برابر به اصطلاح "گوروها" كه "شيء براق" يا "رفع سريع" بعدي را تبليغ مي كنند كه ظاهراً بازاريابي ايميلي، تبليغات ديجيتال يا بهينه سازي موتورهاي جستجو را از بين مي برد، ايستاده ايم.
در اينجا، همه ما در مورد اصول اوليه هستيم.
همانطور كه در اين راهنما خواهيد ديد، اين 8 رشته اصلي بازاريابي ديجيتال براي رشد كسب و كار شما در امروز، فردا و سالهاي آينده بسيار مهم خواهند بود. همانطور كه در زير نشان داده شده است، هر يك از اين رشته ها در فصلي از اين راهنماي نهايي بازاريابي ديجيتال به طور عميق پوشش داده خواهد شد .
درباره راهنماي نهايي بازاريابي ديجيتال
بازاريابي ديجيتال جادو نيست، و براي اينكه در آن مهارت داشته باشيد، نيازي نيست كه يك متخصص كامپيوتر باشيد. اگر محصول يا خدماتي را ارائه ميكنيد كه بازار ميخواهد، ميتوانيد با موفقيت آنها را در كانالهاي ديجيتال با استفاده از استراتژيهاي آموزش داده شده در اين راهنما بازاريابي كنيد.
راهنماي نهايي بازاريابي ديجيتال تبليغاتي در مورد آخرين تاكتيك هاي پر زرق و برق در بازاريابي ارائه نمي كند - ديجيتال يا غيره. در عوض، اين منبع رشتههاي اساسي مانند بازاريابي محتوا، بازاريابي رسانههاي اجتماعي و بازاريابي ايميلي را پوشش ميدهد، هميشه در چارچوب اهدافي كه كسبوكارها به آن اهميت ميدهند.
اين اهداف شامل به دست آوردن سرنخ ها و مشتريان جديد، كسب درآمد از سرنخ ها و مشترياني است كه در حال حاضر داريد، و ايجاد جوامعي از طرفداران و مروجين برند.
داشتن يك حضور ديجيتال قوي به شما كمك ميكند:
- ايجاد آگاهي و تعامل هم قبل و هم بعد از فروش آسان تر مي شود
- اين به شما كمك مي كند خريداران جديد را به طرفداران خشمگين تبديل كنيد كه بيشتر (و اغلب) خريد مي كنند.
- اين شروع به اشتراك گذاري دهان به دهان و اجتماعي - و تمام مزايايي كه به همراه دارد، خواهد بود
- با ارائه پيشنهادهاي مناسب در زمان مناسب ، سفر خريدار را كوتاه مي كند
استراتژي هايي را بياموزيد كه به نتايج واقعي مي رسند
آگاه باشيد، صحنه بازاريابي ديجيتال هميشه در حال تغيير است. مربيان، پادكست ها و وبلاگ نويسان يك ابزار يا تاكتيك را يك هفته داغ و هفته بعد مرده اعلام مي كنند.
حقيقت اين است كه ديجيتال ماركتينگ كمتر درباره «ديجيتال» و بيشتر درباره «بازاريابي» است، عمدتاً به اين دليل كه بازاريابي ديجيتال به سن بلوغ رسيده است. مباني آن قبلاً ايجاد شده است.
در DigitalMarketer ، هدف ما رفع سردرگمي در مورد تاكتيكهاي مؤثر و نحوه استفاده از آنها براي رشد كسبوكارتان است. ما قاطعانه در برابر به اصطلاح "گوروها" كه "شيء براق" يا "رفع سريع" بعدي را تبليغ مي كنند كه ظاهراً بازاريابي ايميلي، تبليغات ديجيتال يا بهينه سازي موتورهاي جستجو را از بين مي برد، ايستاده ايم.
در اينجا، همه ما در مورد اصول اوليه هستيم.
همانطور كه در اين راهنما خواهيد ديد، اين 8 رشته اصلي بازاريابي ديجيتال براي رشد كسب و كار شما در امروز، فردا و سالهاي آينده بسيار مهم خواهند بود. همانطور كه در زير نشان داده شده است، هر يك از اين رشته ها در فصلي از اين راهنماي نهايي بازاريابي ديجيتال به طور عميق پوشش داده خواهد شد .
درباره راهنماي نهايي بازاريابي ديجيتال
بازاريابي ديجيتال جادو نيست، و براي اينكه در آن مهارت داشته باشيد، نيازي نيست كه يك متخصص كامپيوتر باشيد. اگر محصول يا خدماتي را ارائه ميكنيد كه بازار ميخواهد، ميتوانيد با موفقيت آنها را در كانالهاي ديجيتال با استفاده از استراتژيهاي آموزش داده شده در اين راهنما بازاريابي كنيد.
راهنماي نهايي بازاريابي ديجيتال تبليغاتي در مورد آخرين تاكتيك هاي پر زرق و برق در بازاريابي ارائه نمي كند - ديجيتال يا غيره. در عوض، اين منبع رشتههاي اساسي مانند بازاريابي محتوا، بازاريابي رسانههاي اجتماعي و بازاريابي ايميلي را پوشش ميدهد، هميشه در چارچوب اهدافي كه كسبوكارها به آن اهميت ميدهند.
اين اهداف شامل به دست آوردن سرنخ ها و مشتريان جديد، كسب درآمد از سرنخ ها و مشترياني است كه در حال حاضر داريد، و ايجاد جوامعي از طرفداران و مروجين برند.
آنچه شما ياد خواهيد گرفت
در هر فصل، ما 4 جنبه كليدي براي استراتژي مورد بحث را پوشش خواهيم داد:
روش ها: استراتژي ها و فرآيندهايي كه براي ايجاد طرح خود و اجراي آن در كسب و كار خود استفاده مي كنيد. اين بخش عمده اي از هر فصل است – زيرا در بازاريابي ديجيتال، نحوه اجراي يك استراتژي كليدي است. و در اين راهنما، روشهاي دقيقي را كه در اينجا در DigitalMarketer استفاده ميكنيم به اشتراك ميگذاريم.
معيارها: اعدادي كه براي سنجش موفقيت خود و شناسايي حوزه هايي كه نياز به اصلاح دارند (يا ارزش دو برابر كردن را دارند) تماشا خواهيد كرد.
The Lingo: اصطلاحي كه توسط متخصصان استفاده مي شود، بنابراين مي توانيد هوشمندانه ارتباط برقرار كنيد (حتي اگر خود را حرفه اي نمي دانيد).
نقش ها: افرادي در سازمان شما كه احتمالاً مسئوليت برنامه ريزي و اجراي هر تاكتيك بازاريابي ديجيتال را بر عهده خواهند داشت.
ما اين راهنما را در يك پيشرفت منطقي سازماندهي كرده ايم. اگرچه ميتوانيد به اطراف بپريد و تاكتيكها را به هر ترتيبي كه احساس ميكنيد به آنها نياز داريد ياد بگيريد، توصيه ميكنيم فصلها را به ترتيب بخوانيد.
وقت خود را صرف كنيد. يك فصل را در يك زمان بخوانيد و مطالعه كنيد. آنچه را كه مي آموزيد به كار ببريد. و وقتي احساس كرديد كه روشها را آماده كردهايد، به فصل بعدي برويد.
اگر هر بار روي آنها تمركز كنيد، از اينكه چقدر سريع مي توانيد اين تاكتيك هاي بازاريابي ديجيتال را اجرا كنيد شگفت زده خواهيد شد. سپس، هنگامي كه همه چيز آماده است، مي توانيد بر روي بهينه سازي و بهبود فرآيندهاي خود براي حداكثر رشد تمركز كنيد.
آماده براي شروع؟
سفر ارزش مشتري پايه و اساس استراتژيك هر كاري است كه ما اينجا در DigitalMarketer انجام مي دهيم. اين الگوي اصلي است كه ساير رشته ها و تاكتيك هاي بازاريابي ديجيتال بر اساس آن ساخته شده است.
سفر ارزش مشتري به شما كمك ميكند كل فرآيند جذب مشتري را خودكار كنيد، بنابراين ميتوانيد بدون فروش آشكار بفروشيد و محصول يا خدمات خود را تبليغ كنيد، بدون اينكه هيچ وقت سختگيرانه يا ترسناك باشيد.
كليد يك "قيف تبديل" است، يك كمپين چند وجهي كه به طور يكپارچه و نامحسوس مشتري را به يك اقدام دلخواه هدايت مي كند .
و اين كار را به گونه اي انجام مي دهد كه اعتماد و وفاداري مشتري را ايجاد كند.
همه 8 مرحله و نحوه استفاده از آنها را براي ايجاد يك استراتژي برنده براي تجارت خود بياموزيد .
فصل
02
توسعه يك استراتژي بازاريابي محتوا
اگر به درستي انجام شود، بازاريابي محتواي شما نه تنها مشتريان بالقوه را جذب مي كند، بلكه آنها را از طريق يك قيف بازاريابي براي افزايش فروش و رشد كسب و كار شما حركت مي دهد.
آن را ندارد كه با در نظر گرفتن بازاريابي محتوا را از اين وبلاگ ...
منظور ما از آن چيست؟ صرفاً اگر بازاريابي محتوا به وبلاگ نويسي محدود شود، نمي تواند كار خود را انجام دهد. اين خيلي بيشتر از وبلاگ نويسي است.
ببينيد، بازاريابي محتوا يك تاكتيك تمام عيار است، به اين معني كه بايد محتواي ارزشمند را در هر مرحله از سفر ارزش مشتري ارائه دهد.
براي اينكه مشتري بالقوه خود را در سفر ارزش مشتري حركت دهيد، بايد محتوايي ايجاد كنيد كه نيازهاي آنها را در هر يك از 3 مرحله قيف تبديل برآورده كند: آگاهي، ارزيابي، و تبديل.
همه چيز را در مورد آن – از جمله نحوه برنامه ريزي استراتژي بازاريابي محتواي خود و نحوه ايجاد محتواي «بي نقص» – در اينجا خواهيد آموخت .
فصل
03
طراحي يك طرح تبليغاتي ديجيتال
راز بازاريابي ديجيتال قدرتمند در ترافيك است. اگر بتوانيد در كسب ترافيك تسلط داشته باشيد، پايه محكمي براي فروش و رشد بالاتر خواهيد داشت.
با اين حال، به خاطر داشته باشيد كه تبليغات ديجيتالي چيزهاي بيشتري از انتشار يك تبليغ و اميد به نتايج وجود دارد. (خب، حدس ميزنم ميتوانيد... اما اين مؤثرترين استراتژي ترافيك پولي نيست...) شما بايد يك برنامه داشته باشيد و بايد بدانيد كه چگونه برندگان را از بازندهها جدا كنيد. (بله، برخي از كمپين هاي تبليغاتي ما نيز شكست مي خورند!)
ما به 7 نوع تبليغات متكي هستيم كه توليد...
- فروش (به ميزان 3,858٪ ROI مثبت)
- آگهي هاي (ما به عنوان بسياري از 72،033 منجر از توليد كرده ايم يكي از مبارزات انتخاباتي )
- هدفگيري مجدد مخاطبان (تقريباً به خوبي يك ليست ايميل، شما بايد بدانيد كه چگونه ليستهاي هدفگيري مجدد ايجاد كنيد)
در اينجا ، اسرار ايجاد يك برنامه تبليغاتي ديجيتال را كه واقعاً كار مي كند، خواهيد آموخت.
فصل
04
توسعه استراتژي رسانه هاي اجتماعي
«اجتماعي شدن» صرفاً به معناي فعال بودن در فيس بوك و توييتر نيست. اين در مورد حضور در جايي است كه مخاطبان شما در حال معاشرت هستند - بنابراين مي توانيد با آنها درگير شويد، روابط برقرار كنيد و پيشنهاداتي ارائه دهيد كه دنبال كنندگان شما دوست دارند.دوره حرفه اي ديجيتال ماركتينگ
حضور در موضوعات اجتماعي به اين دليل است كه 79٪ از كاربران اينترنت ايالات متحده در فيس بوك هستند و بيش از نيمي از آنها اخبار را از طريق رسانه هاي اجتماعي دنبال مي كنند .
اما در بازاريابي رسانه هاي اجتماعي چيزهاي بيشتري از حضور در آن وجود دارد. هدف نهايي شما «پسنديدن» بيشتر نيست. اين فروش بيشتر است. به همين دليل است كه بازاريابي رسانه هاي اجتماعي را به 4 مرحله از چرخه موفقيت اجتماعي تقسيم كرده ايم.
چرخه موفقيت اجتماعي را بياموزيد و چگونه مي توانيد از آن براي جذب طرفداران و فالوورهاي خود استفاده كنيد، آنها را درگير كنيد و حتي از طريق رسانه هاي اجتماعي به آنها بفروشيد