اهمیت دیجیتال مارکتینگ

آموزش هاي محمد درباره اينفلوئنسر ماركتينگ

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

۶ بازديد
از ده سال گذشته تا به امروز، مردم زیادی اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند. بنابراین دیجیتال مارکتینگ بهترین روش برای ارتباط با مشتریان هدف کسب و کارها است. دیجیتال مارکتینگ با روش‌های متنوع خود هم به نفع بازاریابان عمل می‌کند و هم به نفع مصرف کنندگان. در دنیای امروز نیز با گسترش دسترسی همگانی به اینترنت، بسترهای لازم برای آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ نیز فراهم شده است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به مزایا و اهمیت دیجیتال مارکتینگ بیندازیم و به درک بهتری از این تخصص دست پیدا کنیم.

مزایای دیجیتال مارکتینگ
این تکنیک بازاریابی حتما مزایای بی شماری دارد که تا این اندازه مورد استقبال قرار گرفته است. اجازه بدهید نگاهی به برخی از این مزیت ها بیندازیم.

رشد بیشتر مشاغل کوچک
اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل کوچک این است که می‌توانید روش بازاریابی خود را با توجه به بودجه خود انتخاب کرده و با هزینه کمتر به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. در ده سال گذشته فروش محصولات و خدمات برای مشاغل کوچک با چالش همراه بود، زیرا آنها مجبور بودند برای معرفی خود به جوامع بزرگتر هزینه بیشتری بکنند و باز هم تضمینی برای موفقیت آنها وجود نداشت.

نرخ تبدیل بالاتر
کسب و کارهایی که از دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند قادرند درصد بازدیدکنندگانی را که به مصرف کننده تبدیل می‌شوند در یک بازه زمانی مشخص اندازه‌گیری کنند. سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ روش‌هایی هستند که نرخ تبدیل بالایی دارند، زیرا می‌توانند برای ارتباط با مصرف کننده یک کانال ارتباطی سریع و موثر ایجاد کنند. ممکن است ترافیکی که در وبسایت خود دریافت می‌کنید همیشه نتیجه‌بخش نباشد، بنابراین دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که تنها با افرادی که نیاز به خدمات شما دارند تماس بگیرید و در نتیجه خدمات بهتری را به آنها ارائه دهید.

گسترش مخاطب
مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که می‌توانید مخاطبان خود را به حداکثر برسانید. با استفاده از بازاریابی سنتی، شما محدود به منطقه و جوامع کوچکی از مخاطبان خود هستید، زیرا رسانه‌های چاپی شما را محدود به مکان‌ها و بازارهای خاصی می‌کنند. توجه داشته باشید که با افزایش روزافزون استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها شانس بیشتری وجود دارد که مخاطبان شما وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و غیره بگذرانند، یعنی دقیقا فضاهایی که می‌توانید برای ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان خود تبلیغات کسب و کارتان را منتشر کنید.

مشتریان از چه طریقی جذب کسب و کارها می شوند؟
آمازون اولین شرکتی بود که فروش اینترنتی را با فروش بیست کتاب آغاز کرد. این کار به زودی مورد توجه قرار گرفت و این شرکت کالاهای دیگری را در فضای اینترنت قرار داد. امروزه، آمازون یک شرکت جهانی است که کالاهایش را به سراسر دنیا ارسال می کند.

از مزایای خرید اینترنتی می توان به عدم محدودیت زمانی و مکانی اشاره کرد و مشتریان می توانند کالاهای مورد نیاز خود را در هر ساعت از شبانه روز سفارش دهند. امروزه، تمامی کانال هایی که با اینترنت کار می کنند می توانند جایگاه مناسبی برای جذب فالورها به شمار روند. زیرا اینترنت جایگاه ویژه ای در میان کاربران امروزی پیدا کرده است و همین امر سبب شده است کارشناسان نگاه تازه ای به دیجیتال مارکتینگ داشته باشند.

نقش دیجیتال مارکتینگ در یک کسب و کار چیست؟
در حالی که بازاریابی سنتی ممکن است از طریق تبلیغات چاپی، ارتباطات تلفنی یا بازاریابی فیزیکی همچنان وجود داشته باشد، دیجیتال مارکتینگ همان طور که اشاره شد می تواند به صورت الکترونیکی و آنلاین کار کند. بدین معنی که فرصت های بسیار بیشتری برای برندها جهت دسترسی به مشتریان وجود دارد که شامل ایمیل، ویدیو، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو می شود.

در این مرحله، دیجیتال مارکتینگ برای بیزینس شما و آگاهی از برند بسیار حیاتی است. به نظر می آید که امروزه تمامی برندهای دنیا حداقل یک وب سایت را دارند و اگر این طور نباشد، حداقل در شبکه های اجتماعی حضور دارند یا دارای یک استراتژی تبلیغاتی دیجیتال هستند. امروزه محتوای دیجیتال و بازاریابی انقدر رایج شده اند که مشتریان به این شیوه به عنوان راهی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برندها تکیه کرده و از برندها انتظارش را می کشند.

در نتیجه تمام این صحبت ها، برای داشتن توان رقابتی به عنوان یک صاحب بیزینس، باید حداقل یک سری از جنبه های دیجیتال مارکتینگ را در آغوش بگیرید. از آن جایی که دیجیتال مارکتینگ آپشن ها و استراتژی های بسیار زیادی دارد، می توانید نوآوری بیشتری به خرج داده و تاکتیک های بازاریابی مختلفی را با بودجه مشخص امتحان کنید. با دیجیتال مارکتینگ همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Analytics Dashboard برای نظارت بر موفقیت و نرخ بازگشت سرمایه کمپین های خود بیشتر از کاری که می توانید با تبلیغات سنتی محتوا مانند بیلبوردها یا تبلیغات چاپی، بدست آورید.


 
دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی می شود؟
قبل از آنکه بخواهید به طور دقیق در مورد بازاریابی دیجیتال صحبت کنیم، بهتر است به مواردی که در این بخش قرار می گیرند اشاره کنیم که بدین شرحند:

بازاریابی از طریق سایت
ایمیل مارکتینگ
تبلیغات کلیکی
بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، لینکداین، فیس بوک
اس ام اس مارکتینگ

کلام آخر درباره مزایا و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

در حال حاضر آینده دیجیتال مارکتینگ بسیار روشن به نظر می‌رسد. قبلا شرکت‌‌ها با استراتژی‌های بازاریابی یکدیگر رقابت می‌کردند، اما اکنون تمرکز بر روی مبارزه با کل کسب و کارهای موجود در اینترنت است. زنده ماندن در چنین رقابتی تنها در صورتی امکان پذیر است که بتوانید یک استراتژی بازاریابی طراحی کنید که منحصر به فرد بودن محصولات و خدماتتان را نشان دهد و به مشتریان دلیلی برای انتخاب شما از میان هزاران شرکت مشابه ارائه دهد.

منبع: همشهری آنلاین


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.