مارکتینگ اتومیشن چیست؟

آموزش هاي محمد درباره اينفلوئنسر ماركتينگ

مارکتینگ اتومیشن چیست؟

۵ بازديد
امروزه کسب و کار های فعال در حوزه دیجیتال، دغدغه های متعدد و مشترکی دارند. شناخت نیاز های کاربران و تعامل موثر با مخاطبان، کلید موفقیت هر کسب و کار میباشد. و مجموعه هایی که مخاطبان و نیاز های آنها را بهتر میشناسند به مراتب خدمات بهتری میتوانند به آنها داشته باشند. در ادامه با یکی از سرفصل‌های مهم در یادگیری بازاریای دیجیتال، یعنی مارکتینگ اتومیشن، صحبت خواهیم کرد.

مارکتینگ اتومیشن چیست؟
به طور خلاصه؛ مارکتینگ اتومیشن به نرم‌افزاری گفته می‌شود که کارهای مارکتینگ را به‌طور اتوماتیک (خودکار) انجام می‌دهد. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند کارهای مارکیتنگ خود را به روشی ساده و کارآمد الویت‌بندی و اجرا کنید. اما مفهوم این موضوع برای شما به عنوان یک بازاریاب چیست؟

برخلاف فرآیند‌های اتوماتیک در زمینه ساخت و تولید، اجرای سیستم مارکتینگ اتومیشن کار شما را حتی موثرتر انجام می‌دهد و با وجودی که اعتبار محتوایی که تولید می‌کنید را به خطر نمی‌اندازد، بخشی از وقت شما را نیز آزاد می‌کند. بنابراین استفاده از این روش کمک می‌کند سریع‌تر به اهداف خود برسید.

هدف نهایی در بازاریابی تولید درآمد بیشتر برای یک کسب‌وکار است. برای رسیدن به این هدف، نیاز است که ترافیک وب‌سایت را بالا ببرید، آن ترافیک را به لید (سرنخ) تبدیل کنید و آن لیدها را به مشتری شدن نزدیک نمایید. فرآیندی که مارکتینگ اتومیشن در انجام آن بسیار تاثیرگذار است.

چگونه باید از مارکتینگ اتومیشن استفاده کرد؟
بسیاری از بازاریاب‌ها امروزه از فناوری ایمیل مارکتینگبرای جذب مخاطبان استفاده می‌کنند. آن‌ها به لیست مشتریان خود ایمیل می‌فرستند تا آن‌ها با دیدن پیام، بیشتر به خرید ترغیب شوند. اما این روش تا چه میزان اثرگذار است؟

شاید این روش بعضی وقت‌ها اثرگذار باشد اما واقعیت چنین موقعیتی به این صورت است:

۱. شما بودجه مارکتینگ و وقت باارزش خود را برای کسی که ممکن است هیچ علاقه‌ای به آن‌چه با او به اشتراک می‌گذارید نداشته باشد، هدر می‌دهید.

۲. ممکن است موقعیت خود را بسوزانید! یعنی با ایمیل‌هایی که می‌فرستید باعث آزار مخاطبان خود شوید و احتمال بهره‌وری از لیست افرادی که قرار بود فرصتی برای بازاریابی برایتان فراهم کند را بدون ایجاد فرصت از بین ببرید.

این برنامه بازاریابی چندان موثر به نظر نمی‌رسد. در این زمینه، مارکتینگ اتومیشن گزینه بهتری است زیرا به شما این امکان را می‌دهد که در کل فرآیند خرید با فرستادن پیام‌های شخصی‌سازی شده و هدفمند، نیاز آن‌ها برای خرید را برطرف کنید.

به عنوان مثال مراحل یک ایمیل که از پایه به‌طور خودکار تنظیم شده می‌تواند این‌گونه باشد:

مرحله اول: یک ایمیل برای دعوت به دانلود آخرین ایبوک خود به لیستی هدفگذاری شده از مخاطبانتان می‌فرستید.

مرحله دوم: بعد باید برای تمام کسانی که ایبوکتان را دانلود کردن یک متن تشکر بفرستید.

مرحله سوم: چند روز بعد، به دنبال آن یک ایمیل دیگر برای لیست افرادی که ایبوک را دانلود کردند بفرستید و به آن‌ها یک فایل مطالعات موردی مرتبط با همان موضوع را پیشنهاد دهید.

مرحله چهارم: در نهایت وقتی کسی مطالعات موردی را دانلود کرد، تیم فروش شما اعلانی دریافت می‌کند که آن مخاطب را پیگیری کند زیرا چنین شخصی احتمالا یک مشتری بالقوه است.

خود را به‌جای افرادی که برای آن‌ها ایمیل می‌فرستید بگذارید. اگر از شرکتی درباره محصول یا خدمات اطلاعات دریافت می‌کردید، ترجیح می‌دادید ایمیل‌های رندوم دریافت کنید یا ایمیل‌های شخصی‌سازی شده؟ حسی که در این میان ایجاد می‌شود بر نحوه تعامل شما و آن شرکت اثرگذار است و مورد دوم، احتمال جذب مخاطب به شرکت مربوطه را افزایش می‌دهد. در نتیجه احتمال خرید هم بیشتر می‌شود.

پس با کمک مارکتینگ اتومیشن، درآمد کسب‌وکارتان را افزایش دهید.

پایه و اساس مارکتینگ اتومیشن همین است؛ این که به عنوان یک بازاریاب برای شما امکان هدفمندسازی مخاطبان را فراهم کند و برای مخاطبان بر اساس رفتار آن‌ها ایمیل ارسال نماید. شما به آن‌ها اطلاعاتی که نیاز دارند را در زمانی که با آن نیاز دارند ارسال می‌کنید. شما با این کار فرآیند تصمیم‌گیری برای خرید را ساده می‌کنید. و در نتیجه این فعالیت‌ها نرخ تبدیل و درآمد خود را افزایش می‌دهید.

مزایای مارکتینگ اتومیشن(Marketing Automation) چیست؟
اتوماسیون بازاریابی یک گام بسیار مهم در رشد هر کسب‌وکاری است. با خودکارسازی بسیاری از مراحل بازاریابی تا فروش، تیم شما زمان بیشتری برای تمرکز بر استراتژی کلی و پرورش لید دارد. این به معنای چشم‌انداز بیشتر و مشتریان بیشتر است. بازاریابی اتوماسیون مزایای زیادی را برای مشاغل با هر اندازه فراهم می‌کند. این کار به پرورش لید، جذب مشتری، فروش محصولات مکمل و بسیاری از جنبه‌های دیگر بازاریابی دیجیتال و فروش کمک می‌کند.

در اینجا برخی از مزایای اصلی اتوماسیون بازاریابی آورده شده است.

۱-نرخ تبدیل بالاتر
مدیریت کمپین‌های ایجاد لید از طریق اتوماسیون بازاریابی، شناسایی و هدف‌گذاری مشتریان را آسان و پیشنهادهای مناسب را به مخاطبین مناسب ارائه می‌کند. بنابراین تعاملات موثری با مشتریان بالقوه صورت می‌گیرد و باعث افزایش فروش می‌شود.

۲- جلوگیری از اتلاف زمان در کمپین‌های بی‌فایده
اطلاعات مربوط به فرصت‌ها و درآمد را از سیستم CRM استخراج کنید تا به طور کامل به آنچه کار می‌کند و تاثیرگذار است، تسلط داشته باشید. درواقع برنامه‌ریزی بر اساس شهود را متوقف کنید. از داده‌ها برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری آگاهانه کمپین‌های خود استفاده کنید تا بتوانید بیش‌ترین سود مالی را کسب کنید.

۳- مرتب نگه‌ داشتن فعالیت‌های بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی معاملات را مرتب و فعالیت‌ها را هم‌تراز می‌کند تا برنامه‌ها اجرایی و عملیاتی باشند. همچنین تیم‌های داخلی را برای دستیابی به اهداف هماهنگ می‌کند.

۴- افزایش بهره‌وری کارکنان
با راه‌حل مناسب اتوماسیون بازاریابی، کارکنان شما می‌توانند از انجام کارهای تکراری جلوگیری و روی مسائل استراتژیک تمرکز کنند. این کار باعث می‌شود، پوزیشت شغلی برای کارکنان جذاب‌تر به نظر برسد.

۵- بهینه‌ کردن رشد درآمد
داده‌های اتوماسیون بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به سیگنال‌های خریداران، کمپین‌های تبلیغاتی خود را طراحی کنید. همین موضوع موجب می‌شود تا رشد درآمدی شما بهینه شود.

جمع‌بندی
پس آموختید که مارکتینگ اتومیشن درباره پرورش است و نه فروش. این نوع بازاریابی با کمک محتوای شخصی‌سازی شده و هم‌ردیف با نیاز مشتریان پیش می‌رود و از فروش به‌وسیله چرب‌زبانی و با هر قیمتی، اجتناب می‌کند. و نکته‌ای که جنبه مثبت و بهتری دارد، اجرای نرم‌افزار مارکتینگ اتومیشن است که روند کارها را بسیار ساده‌تر کرده و به اهداف بازاریابی نزدیک‌تر می‌کند.

همه می‌خواهند کسب‌وکارشان موفق عمل کند. کسانی که اتومیشن مارکتینگ انجام داده‌اند شگفت‌انگیز بودن نتایج آن را تایید می‌کنند. شما هم می‌توانید به استفاده از این روش فکر کنید و پلتفرمی بیابید که برایتان انعطاف‌پذیری به ارمغان بیاورد و با سابقه اثبات شده در جهت دستیابی به اهداف بازاریابی به شما یاری برساند.

منبع: پوشه
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.